Σάββατο 13 Μαΐου 2017

Ιωάννη Πολέμη: Ο αποχαιρετισμός της μάννας

  

Μισεύεις γιὰ τὴν ξενητιὰ καὶ μένω μοναχή μου 
σύρε παιδί μου στὸ καλὸ καὶ σύρε στὴν εὐχή μου. 
Τριανταφυλλένια ἡ στράτα σου, κρινοσπαρμένοι οἱ δρόμοι, 
γιὰ χάρη σου ν᾿ ἀνθοβολοῦν καὶ τὰ λιθάρια ἀκόμη. 
Τὰ δάκρυά μου νὰ γεννοῦν διαμάντια σ᾿ ὅ,τι ἀγγίζεις 
καὶ τὸ ποτήρι τῆς χαρᾶς ποτὲ νὰ μὴ στραγγίζεις. 
Νὰ πίνεις καὶ νὰ ξεδιψᾶς καὶ νἆν᾿ αὐτὸ γεμάτο,
σὰ νἆσαι ἡ βρύση ἀπὸ ψηλὰ κι ἐσὺ νἆσαι ἀποκάτω. 
Ἐκεῖ, παιδί μου, ποὺ θὰ πᾶς, στὰ μακρινὰ τὰ ξένα, 
δίχτυα πολλὰ κι ὀξόβεργες θὰ στήσουνε γιὰ σένα. 
Παιδί μου ἂν ἐμένανε πάψεις νὰ μὲ θυμᾶσαι, 
μὲ δίχως βαρυγγόμηση συχωρεμένος νἆσαι. 
Κι ἂν πάλι τὸ φτωχὸ καλύβι μας ντροπὴ σοῦ φέρνει, ὡστόσο 
Καὶ πάλι θά ῾μαι πρόθυμη, συχώρεση νὰ δώσω. 
Μ᾿ ἂν τὴν πατρίδα ἀπαρνηθεῖς ποὺ τὴ λατρεύουμε ὅλοι, 
νἆναι ἡ ζωή σου ὅπου κι ἂν πᾶς ἀγκάθια καὶ τριβόλοι.   
Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου